piątek, 13 grudnia 2013

Kruche Rogaliki



Witajcie, bardzo długo szukałam przepisu na pyszne rogaliki kruche, kiedyś już robiłam takie, ale kolejnego dnia robiły się twarde i wypływała z nich marmolada, podczas pieczenia. Ten przepis udało mi się zdobyć od koleżanki, która przywiozła takie pyszności z domu, aż wstyd przyznać, ale zjadłam prawie wszystkie :) Uwielbiam takie rogaliczki, musiałam więc zrobić je w domu, wyszły równie pyszne, więc baaaaardzo polecam !!!

Wychodzi ok 65 małych rogaliczków:
  • 500 g mąki
  • 50 g drożdży lub 14 g drożdży instant
  • 150 g cukru pudru
  • 200 g zimnego masła
  • 3 żółtka
  • 125 ml śmietany 18%
  • dżem/marmolada


1) Drożdże utrzyj z 1 łyżeczką cukru i 2 łyżkami ciepłej śmietany i odstaw na chwilkę.
2) Mąkę przesiej, dodaj ziemne masło, posiekaj nożem i wyrób na kruszonkę.
3) Dodaj cukier, żółtka, drożdże i  pozostałą śmietanę.
4) Wszystko wyrób na gładkie ciasto (w razie potrzeby podsypuj je mąką)
5) Weź kawałek ciasta i rozwałkuj na grubość 4-5 mm, wytnij koło i podziel je na 8 części.
6) Na każdą część nałóż ćwierć łyżeczki dżemu, następnie zawiń w rogalika.
7) Przed pieczeniem posmaruj rogaliki rozmąconym jajkiem.
8) Piecz 15-20 min w temp. 180 stopni do zarumieniania.




Część ciasta rozwałkowuję, nakładam spód od okrągłej blachy i wycinam nożem koło. Następnie jeśli macie taką szpachelkę do nakładania kremu (jak poniżej) to idealnie nadaje się ona do dzielenia ciasta na części, a jeśli nie to zwykłym nożem też da radę :)


Następnie nałóż odrobiną (ćwiartka łyżeczki) dżemu, marmolady lub jabłek jak poniżej.


Od szerokiej części trójkąta zwijaj rogalika ku czubkowi.



Rogaliki układaj na papierze do pieczenia.





Gotowe rogaliki możecie oblać odrobiną lukru (kapka gorącej wody + tyle cukru pudru, aż lukier zrobi się gęsty)







Baaaardzo Polecam,
Kinga

3 komentarze:

  1. Mam podobny przepis, rzeczywiście rogaliki krucho- drożdżowe są wyśmienite i zawsze się udają. Również polecam!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. A to czy marmolada ze środka ucieka czy nie to zalezy tylko od zwijania rogalików.
    Ja robie i z marmolada i z jabłakmi czy nutella i jeszcze nic mi nie wyciekło.
    Najlepiej pierwsze zrobić jak tu.
    !http://img3.garnek.pl/a.garnek.pl/016/718/16718572_800.0.jpg/rogaliki-drozdzowe-z-marmolada.jpg!

    OdpowiedzUsuń